• الإعلانات

    • فيصل الحربي

      تسجيل عضوية جديدة في المنتدى   01/31/2016

      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته  عزيزي العضو الجديد :  حاليا رسالة الإيميل لتأكيد صحة إيميلكم تذهب للبريد العشوائي ( جاري حل المشكلة )  فإذا لم تجد رسالة التحقق من إيميلكم في صندوق الوارد لديكم إتجه للبريد العشوائي ( JUNK)  وقم بتفعيل إشتراككم من هناك   

فوضوية

اعضاء
  • عدد المشاركات

    69
  • تاريخ الانضمام

  • تاريخ اخر زياره

السمعه بالموقع

1 عادي

عن فوضوية

  • الرتبة
    عضو
  1. ممكن شرح لهذي الاسئله :$

    ويييينكم :( ! ابي بس ششرح :"(
  2. السلام عليكم ورحمة آلله وبركآته () آود منكم شرح لي هذه الاسئله :) 1) A computer uses. a memory of 65,536 words with eight bits in each word. It has the following registers: PC, AR, TR (16 bits each), and AC, DR, IR (eight bits each). A memory-reference instruction consists of three words: an 8-bit operation-code (one word) and a 16-bit address (in the next two words). All operands are eight bits. There is no indirect bit. 1. Draw a block diagram of the computer showing the memory and registers as in Fig. 5-3. (Do not use a common bus). 2. Draw a diagram showing the placement in memory of a typical three-word instruction and the corresponding 8-bit operand. 3. List the sequence of microoperations for fetching a memory reference instruction and then placing the. operand in DR.. Start from timing signal To. 2) Show the contents in hexadecimal of registers PC, AR, OR, IR, and SC of the basic computer when an ISZ indirect instruction is fetched from memory and executed. The initial content of PC is 7FF. The content of memory at address 7FF is EA9F. The content of memory at address A9F is 0C35. The content of memory at address C35 is FFFF. Give the answer in a table with five columns, one. for each register and a row for each timing signal. Show the contents of the registers after the positive transition of each clock pulse. 3) An instruction at address 021 in the basic computer has I = 0, an operation code of the AND instruction, and an address part equal to 083 (all numbers are in hexadecimal). The memory word at address 083 contains the operand BBF2 and the content of AC is A937. Go over the instruction cycle and determine the contents of the following registers at the end of the execute phase: PC. AR, DR, AC, and IR. Repeat the problem six times with an operation code of another memory instruction 4) Assume that the first six memory references instructions in the basic computer listed in table 5-4 are to be changed to the instructions specified in the following table. EA is the effective address that resides in AR during time T4. Assume that the adder and logic circuit in Fig5-4 can perform the exclusive OR operation AC AC ⊕DR . Assume further that the adder and the logic circuit cannot perform subtraction directly. The subtraction must be using the 2’s complement of the subtrahend by complementing and incrementing AC, give the sequence of register transfer statements needed to excute each of the listed instruction specifies a change in its content . You can use TR to store the content of AC temporary or you can exchange DR and AC 5) The content of AC in the basic computer is hexadecimal A937 associated and the value of E is 1. Determine the contents of AC , E , PC , AR and IR in hexadecimal after the execution of the CLA instruction. Repeat 11 more starting from each one of the register- references instructions .The initial of PC is hexadecimal 021. ولكككككم مني جزيل الشكر () ....
  3. ممكن شرح لسؤال فيه linked list

    فهمت عليك لكن ليه استخدم داله وانا ب الاساس رح استخدم ADT
  4. ممكن شرح لسؤال فيه linked list

    يعني في المطلوب الآول آخذ من المريض اسمه وعمرة ورقم ملفه ؟ والمطلوب الثاني فقط اضيف node الى list من غير اسم وعمر ورقم ملف ؟ طب لو ابي اضيف node كيف اضيفه ؟
  5. ممكن شرح لسؤال فيه linked list

    لا اريد الحل فقط اريد الشرح وخصوصاً هذه النقطتين 1. Build list from keyboard . 2. Add a new Patient to the list. اي مالفرق بينهم ؟
  6. السلام عليكم ورحمة الله وبركااته ممكن شرح لهذا السؤال By using ADT, write a C++ program that manipulate a list of Patients and do the following: 1. Build list from keyboard and save it in .txt file (using files). 2. Add a new Patient to the list. 3. Print the entire Patients in the list. 4. Implement exercise 1 algorithm (minimum Age). * Patient information is (Name, Age, FileNum) الله لايهينكم انا ب انتظاركم ()
  7. السلام عليكم ورحوة الله وبركااته :) اخباركم مبرمجينا :) انا عندي سؤال في الـ linked list وابي مساعدتكم الله لا يهينكم هذا هو السؤال :) By using ADT, write a C++ program that manipulate a list of Patients and do the following: 1. Build list from keyboard . 2. Add a new Patient to the list. 3. Print the entire Patients in the list. * Patient information is (Name, Age, FileNum)
  8. السلام علسكم ورحمة آلله وبركآآته اخبااركم ان شاءالله كويسين ؟ انا عندي مشكله ببرنامج الفيجوال استديوا حاولت احلها بس ماقدرت فقلت اسألكم , وابيكم تعطوني حل لآن بصراحه اتعبني وصرت ما اطبق كثير بسبب هالمشكلة , وانتوا عارفين في البرمجه لازم تطبيق ب استمرار المشكله هي انوا لما اضغط مسافه بين حرف وحرف يطلع لي نقطه مو مسافه واذا نزلت سطر جديد يصير بدايه الجمله سهم السهم ما اثر فيني قد النقط , تخيلوا كل ما استخدمت زر المسافه يطلع لي نقطه شوفوها في الصورة وتعرفون قصدي :( ب انتظار حلولكم :( شكراً لكم مقدماً هذي هي الصورة ...
  9. ممكن شرح للكود

    ششششكراً ع الشرح
  10. السام عليكم ورحمه الله عندي سؤآآل وابي منكم فقط شرحه السؤآل آعتقد يحتاج داله صديقه صح ؟ هذا هو السؤال Create two classes Mathematics & ComplexNumbers. The purpose of class Mathematics will be to perform following mathematical operations on its data members. 1. Addition 2. Subtraction 3. Multiplication 4. Display ,it will be a const function and this function will display the data members of the class and also display how many instances of the class have been made. The data members of the class Mathematics will be following 1. Two floating point numbers number1 and number2. 2. Two ComplexNumbers complexNumber1 and complexNumber2. The class ComplexNumbers will also have the same function as for class Mathematics but the functionality will be for complex type numbers. After making the above mentioned classes you have to demonstrate the use of both but make instance of class Mathematics only and call all the functions in main of both the classes i.e. for both floating numbers and complex numbers.
  11. هل الحل صحيح ام لا

    ششششششششكر من الاعماق () يعطيك العافيه
  12. السلآم عليكم ورحمه الله ممكن لاهنتوآ تشرحون لي هالكود #include <iostream> using namespace std; class OBJ{ int* i; public: OBJ (){ i = 0 ; cout<<"Default Constructor is called\n";} OBJ (int x , OBJ obj) { i = new int; *i = x; cout<<"Parametrized Constructor is called\n"; } OBJ (const OBJ &obj) { i = new int;i = obj.i; cout<<"Copy Constructor is called\n"; } ~OBJ(){ cout<<"\nFreeing i\n"; delete i;} int get_I() {return *i ;}}; int main () { OBJ obj1; OBJ obj3(10,obj1); cout<<"Obj 2 i value: "<<obj3.get_I(); cout<<"maha\n"; return 0; } ومتى انادي الهادم للداله copy constructer
  13. هل الحل صحيح ام لا

    شكراً على ردك لكن ممكن تشرح لي الفرق بين الكودين اللي كتبتها ... معليش آخي , لكن ما عرفت ماتقصده في النقطه الاخيرة
  14. اريد ان اعرف هل حلي صح ام لا فيه كود وعليه اسأله بس ما ادري اذا صح او لا هذا السؤال class strange () { Private: int a; float b; }; a- Write a statement that shows the declaration in the class strange to overload the binary operator + as a friend function b- Write a statement that shows the declaration in the class strange to overload the operator == as a friend function c- Write a statement that shows the declaration in the class strange to overload the post-increment operator ++ as a friend function الكود بعد الاجوبه #include <iostream> #include <cstdlib> using namespace std; class strange () { private: int a; float b; friend int operator+(strange &obj,int x); friend bool operator ==(strange &obj); friend strange operator++(int); };